Focus is makkelijk als alles meezit. De kunst is om rustig te blijven als het tegenzit. Dan komt alles tegelijk binnen en wil je hoofd tien kanten op. Herkenbaar?
Wat mij helpt is terug naar een ding. Niet de hele berg, alleen de eerstvolgende stap. Zodra ik dat doe, wordt het weer behapbaar. De rest komt later wel, op zijn tijd.
En rust nemen is geen luxe, het is onderhoud. Je houdt je richting beter vast als je af en toe stilstaat dan wanneer je jezelf voorbijloopt. Dat geldt voor mij, en waarschijnlijk ook voor jou.
In een paar afleveringen deel ik hoe ik rust en richting probeer te houden. Kijk mee op het kanaal.